کتاب Nudge یکی از مهمترین آثار حوزه اقتصاد رفتاری و علوم تصمیمگیری است که توضیح میدهد چرا انسانها اغلب تصمیمهایی میگیرند که برخلاف […]...
۸,۰۰۰تومان
کتاب Nudge یکی از مهمترین آثار حوزه اقتصاد رفتاری و علوم تصمیمگیری است که توضیح میدهد چرا انسانها اغلب تصمیمهایی میگیرند که برخلاف منافع بلندمدتشان است—و چگونه «تلنگرها» یا تغییرات کوچک در محیط تصمیمگیری میتوانند بدون اجبار، رفتار افراد را در جهت بهتر شدن هدایت کنند. این کتاب نشان میدهد که خطاهای ذهنی، کمبود اطلاعات، پیچیدگی انتخابها و سلطه «سیستم خودکار فکر» چگونه باعث انتخابهای اشتباه میشوند و چگونه دولتها، شرکتها و افراد میتوانند با طراحی هوشمندانه انتخابها، نتیجههای بهتر و سالمتری خلق کنند.
خلاصههای استاندارد از این کتاب
نکات طلایی، سوالات، کیس استادی و...
با کتاب اصلی و نویسنده کتاب به صورت خلاصه آشنا شوید
ریچارد تالر، اقتصاددان برجسته و برنده جایزه نوبل اقتصاد (۲۰۱۷)، از پیشگامان اقتصاد رفتاری است. او بخش مهمی از پژوهشهایش را به مطالعه خطاهای شناختی، پیشفرضها (Defaults) و چگونگی تصمیمگیریهای واقعی انسانها اختصاص داده است.
کس سانستین، حقوقدان و استاد دانشگاه هاروارد، متخصص در سیاستگذاری عمومی است و در حوزه طراحی مقررات و حقوق رفتاری نقش داشته است. همکاری این دو نویسنده ترکیبی قدرتمند از اقتصاد، روانشناسی و سیاستگذاری ایجاد کرده که Nudge را به کتابی مرجع در حوزه رفتار انسان تبدیل کرده است.
سال انتشار: 2008
ناشر: Yale University Press
کتاب در سالهای بعد نسخههای بازبینیشده و گسترشیافته نیز منتشر کرده و اکنون یکی از منابع پایه برای سیاستگذاران، مدیران و متخصصان رفتارشناسی است.


دیدگاهها
هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.